úterý 21. listopadu 2017

Jeseníky den 1.

Prodloužený listopadový víkend jsme už podruhé využili k cestě do Jeseníků. Loni s 9ti měsíční Magdalenkou, letos už i s Inuškou. A protože se mi podařilo najít krásné ubytování, přizvali jsme ještě další rodinu kamarádů s roční Adélkou. Holky spolu řádily a my jsme mohli "odpočívat". 😁 Měli jsme sami pro sebe celý domek se čtyřmi ložnicemi, novou rohovou kuchyní, jídelnou s obývákem, velkou stejně jako náš nynější byt. 😇 Místa bylo prostě dost, a to i s veškerým vybavením, takže jsem se opravdu těšila.

První ráno se z holek stávají malé Alenky z říše divů, protože tolik nových věcí kolem sebe stojí za pozornost. Magdi hned přiskočila k oknu, a když zjistila, že na zahradě máme houpajdu a trampošku, bylo vyhráno - jsme na správném místě. 😊 Ingrid nové místo zaujalo dokonce natolik, že začala lozit! A i když jsem na ni neskutečně hrdá, musela jsem v koutku oka zamáčknout slzu, že už nemáme miminko, ale další velkou zvědavku.

Musím taky přiznat, že trávit dovolenou s další rodinou má velkou výhodu v tom, že si můžete v klidu dojít na záchod, uvařit kafe, nachystat snídani, i sbalit věci na celý den, protože je vždycky někdo, kdo děti pohlídá. 😅 Toho jsem hojně využívala - díky Radko a Davide 😇

Na páteční den jsme si naplánovali výlet do Priessnitzových lázní v Jeseníku. Nejen že je tady spousta turistických tras, které se dají projít i s kočárkem, ale v případě deště to byla ideální příležitost navštívit Muzeum kostek spojené s hernou Lega, nebo si zajít na oběd a do bazénu.

Počasí nám nakonec přálo, takže jsme se rozhodli pro trasu kolem lázní, nejprve po Naučné stezce Schroth-Priessnitz, pak na rozcestí U Pomezí po modré turistické značce až k Arnoštovu krmelci, kde byla cesta trochu horší, ale s trochou odvahy a síly to zvládne projet i kočárek. Navíc jsou vám v této části trasy odměnou ty nejkrásnější výhledy do okolí, pokud tedy nemáte zataženo. My jsme dokonce viděli až na Praděd 😊

Od Arnoštova krmelce se napojíte na cyklotrasu č.6278, po které se dostanete zpátky do lázní. Celá cesta je dlouhá zhruba 8km s převýšením necelých 200m. A protože po takovém výletě bylo potřeba doplnit energii, zašli jsme si v lázních rovnou na pozdní obědo-večeři. 😋 Do Muzea kostek jsme se ani nedostali, protože bylo plno a přiznávám rovnou, odradila mě výše vstupného. Za cenu muzea jsme se pěkně nadlábli a zážitek z toho měla celá restaurace 😆

Závěrečná fotka je také z lázní, byť to tak možná nevypadá. Při cestě se objevil tento ukazatel, a protože je mým velkým snem jít pěšky do Santiaga, nesměla chybět fotka z možná prvního záchytného bodu. Kdo ví, třeba se tu časem objeví i článek o tomto španělském putování celé naší rodinky 😇