čtvrtek 15. listopadu 2018

Beskydy s přáteli

Už dlouho jsme nikam takto na víkend nevyrazili, a protože má Dominik pořád dost dovolené, bylo načase toho využít. Původní plán byl, že pojede pouze Dominik s holkama a vezmou s sebou další tatínky s dětma, ale nakonec se přidaly i jejich ženy, tak jsem jela taky. A kam? Do Beskyd! 😉

Pustevny

My čtyři jsme odjeli z Olomouce už ve čtvrtek, abychom toho mohli podniknout víc. Dominik našel super ubytování, na které jsem se fakt těšila, protože jsme tam měli být v podstatě sami, což tak i nakonec bylo. Jde o krásný, velký dům ve kterém se nachází 3 pokoje s vlastními koupelnami a jeden apartmán. My tři rodiny jsme obsadily pokoje, které měly v přízemí společnou kuchyň a jídelnu, a vedle nich dětskou hernu. Přátelé - holky jsme nemuseli vůbec řešit, protože byly zalezlé jen v herně 😂 Mile mě překvapilo vybavení kuchyně, které bylo opravdu nadstandartní! Co musím dál vyzdvihnout je úklid, protože opravdu jsem nenašla jedinou věc, která by nebyla pečlivě umytá (je tam sice myčka, ale i tak to není běžné..) a v pokoji tomu bylo taky tak! No opravdu jsem z toho měla velkou radost a věděla jsem, že až přijedou i naši přátelé, bude o děti postaráno díky herně a my se v pohodě do kuchyně všichni vejdeme, budeme si moct večer v klidu posedět, zahrát hry, a děti budou v patře spát, aniž by o nás věděly! Ráda přiložím odkaz přímo na ubytování Na Lomné, protože takováto místa se musí podpořit 😇!!!

www.nalomne.cz

Díky poloze penzionu jsme v pátek vyrazili na Pustevny, protože naše ubytování bylo sotva 15 min pěší chůzí od lanovky - ideál! Lanovka jezdí každou půlhodinu, takže jsme stihli posvačit, nakoupit magnetky a pak už jsme unavenou Inůfku mohli nechat prospat v kočárku.

Počasí nám přálo, ze zimních bund jsem se dopracovala po cestě až na mikinu, ve které mi i tak bylo vedro. 😉Posbírali jsme pár kešek a s kočárkem se prošli kolem sochy Radegasta až na Radhošť.

Cestu zpátky k lanovce jsme holky už museli v kočárku prohodit, protože Magdi byla dost unavená, ale chápu ji, šla celkem statečně většinu cesty, tak si musela už odpočinout. Poslední lanovka jela v 17h, ale to už se stmívá, tak jsme chtěli stihnout (a stihli) tu dřívější, a jsem opravdu ráda - dolů jsme dorazili něco před pátou hodinou a už byla tma. Lanovkou nám bez problémů vyvezli i kočárek, takže se toho nemusíte vůbec bát!

Když jsme dorazili večer do penzionu, už tam byli naši přátelé a bylo veselo. 😊

Na sobotu hlásili bohužel déšť, tak jsme plánovali výlet tak, aby bylo možné jít s kočárky a případně se i schovat, a vymysleli jsme Skanzen v Rožnově pod Radhoštěm. Sice nakonec pršelo jen ráno, ale i tak by to do lesa s kočárkama nešlo, jak bylo bláto, takže to byla dobrá varianta. Koupili jsme vstup rovnou do všech tří areálů - dřevěného městečka, Mlýnské doliny i Valašské dědiny a byl to fajn celodenní výlet.

Odcházeli jsme odsud opravdu těsně před zavíračkou a příjemně unavení. Bylo supr, že tu nebylo moc lidí, takže když jsme přišli do některého z domů, byli tam vždy ochotní průvodci, kteří nám udělali výklad nebo ukázali, jak fungoval mlýn apod. Nemuseli jsme nikde čekat, byl tu klid, dětičky se prospali.. 😃 a vstup za stovku je podle mě bezva!

Na neděli jsme si naplánovali mši ve Viganticích (protože tu byla nejpozději, a i tak jsme přijeli tak tak..), na oběd jsme se vrátili pro věci do penzionu a pak vyjeli ještě na výlet do Hukvald, tentokrát už v sestavě chudší o jednu z rodin, která jela rovnou domů.

No asi takhle - výlet jsem sem naplánovala, protože jsem myslela, že to bude okruh - a ne stejná cesta tam i zpátky - ale omyl, jako okruh to jít nešlo. Cesta byla docela fyzicky náročná s kočárkem (do kopce!) a holkám se to nelíbilo.. no nějak jsme to nahoru ke zřícenině hradu vylezli, ovšem nahoře jsme zjistili, že nám zavřeli doslova před nosem. Ehm takže krátká zastávka před bránou, odkud nebylo kvůli mlze vůbec nic vidět a zpátky dolů k autu.. trošku nepovedený výlet, ale věřím, že v jinou dobu a s lépe naladěnými dětmi by to mohlo být fajn. 😂 ale aspoň že jsme to nešli sami a byli s přáteli!

Celkově jsem ale ráda, že jsme ten víkend ještě vyrazili, protože to bylo moc povedené, děcka vypadala spokojeně (až na tu neděli odpoledne!) a naše holky už se ptají, kdy pojedeme zase. Jsem si jistá, že jsme tu nebyli naposled, protože já osobně jsem v Beskydech mockrát nebyla, a vzhledem k tomu, že je to jen hoďka cesty autem, tak to bude spolu s jeseníkama dobrá destinace pro výlety.😉

Máte nějaké svoje oblíbené místo, nebo pro nás tip na takto fajnové ubytování, kde je vyžití i pro děti? Sem s tím do komentáře!!
Na závěr fotka nejpovedenější, jak jinak než noční 😇 Díky Dominiku!