pondělí 19. srpna 2019

Rakousko 1.část - jezera

Pro letošní dovolenou jsme zvolili poměrně blízký cíl, námi však nijak extra neprobádaný – Rakousko. První čtyři dny jsme strávili u jezer, kde jsme sice byli už loni, ale momentálně prozkoumáváme jinou část – jsme ubytováni v kempu Inselcamping Unterach, který leží přímo u Attersee, na jihu.

v kempu

Kemp je poměrně hezký, máme tu výhodu, že máme stan postavený tak, že na něj ráno svítí až v 10h, poblíž je malé dětské hřiště (které by ale potřebovalo opravit..) a je tu i vstup přímo do Attersee, ale ne moc ideální pro děti – rovnou schody a samozřejmě hloubka, takže si nepohrají u břehu, jak by rády, ale člověk je musí hlídat. Velké mínus je zázemí – sice hezké, čisté, udržované toalety i umývárky, ale 2 dámské sprchy na celý kemp jsou fakt málo, a ještě navíc nejsou v ceně, jedno šestiminutové koupání stojí euro, a to nezávisle na tom, jestli vám voda teče nebo ne, prostě máte 6min od vhození žetonu, což může být docela problém, když se koupete s nespolupracujícím dítětem, že ano…

s takovým výhledem usínáme

První den se rozhodneme pro výlet k jezeru Schwarzensee, které se dá obejít dokola i s kočárkem, my bereme odrážedlo (ostatní přibližovadla jako kočárek a cyklovozík už s sebou nebereme), aby to holkám rychleji ubíhalo. Kousek od parkoviště jsme si pak našli i plácek na koupání a uvaření obědu.

kolem jezera Schwarzensee

koupačka u Schwarzensee

Protože jsme měli ještě dost času, rozhodli jsme se přejet i k jezeru Vorderer Langbathsee, kde jsme byli už loni a moc se nám tu líbilo. Holky se po cestě aspoň prospaly a mohly jsme se pak ještě okoupat, udělat porovnávací fotku a zajít si na zmrzku. První den bylo šílené horko, takže se to jinak než u vody strávit ani nedalo.

Vorderer Langbathsee

Další den je snad ještě větší horko, auto ukazuje 38°ve stínu, takže hledáme program tak, abychom se sluníčku vyhýbali. Nejdřív jsme se rozhodli jet k soutěsce Burgrabenklamm, která je kousek od kempu, ale bohužel jsme při příjezdu na místo zjistili, že je od roku 2017 zavřená, což nechápu, že na internetu není napsáno… tak tu aspoň chvilku odpočíváme ve stínu lesa, Dominik se šel projít kousek nad tu soutěsku sám, aby aspoň něco vyfotil a míříme si uvařit někam do stínu oběd.

u soutěsky Burgrabenklamm

Nacházíme krásné místo, dokonce nám vytuhne Inuška, tak ji necháváme pod stromy v autosedačce spát, zatímco my vaříme rizoto. Inka spí poměrně dlouho, ale aspoň je čas umýt i nádobí, a pak už můžeme vyrazit lesní cestou k vodopádu Nixenfall. Je to cca 2km, cesta má trvat 30min, s dětma je to na dýl, ale za ¾ h jsme u vodopádu a jsme nadšení! Vodopád má asi 80m a dole je nádherné jezírko, kde si holky můžou hrát, takže tu strávíme cca hodinu, než se vydáme zpátky k autu.

vodopád Nixenfall

naši skřítci

Další ráno už balíme stan a všecko ostatní do auta a jedeme si uvařit oběd do Salzburgu, koupit tam karimatku (protože máme jednu rozbitou a bohužel se nám ji nepodařilo zalepit) a pak už směr další kemp, kde budeme celý týden. Chtěli jsme původně strávit odpoledne v Salzburku, ale počasí je opravdu šílené a ve městě se být nedá.. díky Bohu za auto s klimatizací!

Holky nám po cestě do dalšího kempu neusnuli, a tak jsme se ještě na poslední chvíli rozhodli udělat si po hodině pauzu a zajít na soutěsku v Taxenbachu

Taxenbach

Platí se sem vstupné, ale parkování je přímo u vchodu zdarma. Na slunci je pořád šílené horko, tak doufáme, že je soutěska převážně ve stínu skal a stromů, a opravdu tomu tak je! U vchodu dostaneme helmy, protože po cestě občas padají drobné kamínky, holky to berou statečně a ani totálně upocené vlasy jim nezkazí radost z nádherného obrovského vodopádu, který míjíme hned 100m od vstupu. A to ochlazení!! To je taaak příjemné.

jedna rodinná

Iny s tátou

Okružní trasa trvá cca 1,5h (bez dětí možná hodinu), holky jdou samy a ani je nemusíme nijak přemlouvat, protože ta nádhera kolem nás je motivuje sama o sobě. Takové výlety miluju 😊

Půl hodiny pak přejíždíme do nového kempu u Großglockneru, kde už nás čekají naši přátelé, se kterými letos dovolenkujeme. Ale to už v dalším článku.